Veel gestelde vragen
Hier vindt u antwoorden op de meest voorkomende vragen over Wijnwinkel Kunst en onze producten.
Bezorging
Wat zijn mijn bezorging opties?
Leveringskosten
Wijnwinkel Kunst hanteert geen minimaal bestelbedrag. Je kunt al vanaf één fles bestellen . BIj een bestelling van meer dan 18 flessen wijn worden geen verzendkosten gerekend.
Voor bestellingen in Nederland, brengen wij € 9,50 (per afleveradres) in rekening bij een bestelling onder de € 115,-. Bestellingen worden door onze eigen bezorgdienst of met Flespakket (PostNL) naar het door jou opgegeven adres in Nederland verzonden. Dit kan natuurlijk ook een werkadres zijn.
Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en kosten voor levering in het buitenland.
Neem ook contact met ons op wanneer je een artikel wilt bestellen in afwijkende (geschenk)verpakkingen. Er gelden dan afwijkende en nader door Wijnwinkel Kunst vast te stellen bezorgkosten.
Levering en verpakking
Wij leveren zelf en/of maken gebruik van Flespakket (PostNL) als transporteur.
De wijnen worden in stevige dozen geleverd. (In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de bestelling in delen aankomt, bij een veelvoud van 6 flessen.)
Aflevering vindt als volgt plaats:
Bestellingen worden binnen Nederland afgeleverd op een door jezelf aan te geven adres.
Op werkdagen vóór 15:00u besteld, is dezelfde dag verzonden. Houd er rekening mee dat, door de capaciteit bij PostNL, er enkele dagen overheen kunnen gaan voordat je bestelling arriveert!
Wij streven ernaar de order binnen 3 werkdagen op het aangegeven adres te bezorgen. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht de bestelling te annuleren.
Bij bezorging van je bestelling wordt er door de pakketbezorger gecontroleerd op je leeftijd. Pakketten met alcoholhoudende dranken mogen alleen afgegeven worden aan personen van boven de 18 jaar. Het pakket kan dus niet zomaar bij de buren worden afgegeven of ergens rondom het huis worden neergezet.
Indien er niemand thuis is, wordt je bestelling afgeleverd bij een PostNL afhaalpunt alwaar deze door personen van boven de 18 jaar afgehaald kan worden.
De bestellingen dienen na ontvangst door jou zelf gecontroleerd te worden. Klachten dienen, op verval van het recht tot reclameren, binnen 72 uur na ontvangst aan Wijnwinkel Kunst medegedeeld te worden. Wijnwinkel Kunst is niet tot nakoming gehouden en is niet gehouden tot vergoeding van enige schade, indien de bestelling door overmacht niet, niet juist of niet volledig kan worden geleverd. Behoudens in geval van grove schuld of ernstige nalatigheid is de verplichting tot schadevergoeding door Wijnwinkel Kunst terzake van het niet, niet juist of niet volledig leveren van een bestelling beperkt tot de waarde van de betreffende bestelling.
Wat zijn de leveringskosten?
Wijnwinkel Kunst hanteert geen minimaal bestelbedrag. Je kunt al vanaf één fles bestellen . Vanaf een bestelling van 18 flessen zullen wij geen verzendkosten in rekening brengen.
Voor bestellingen in Nederland, brengen wij per doos van 6 flessen € 9,75 (per afleveradres) in rekening. Bestellingen worden door onze eigen bezorgdienst of met Flespakket (PostNL) naar het door jou opgegeven adres in Nederland verzonden. Dit kan natuurlijk ook een werkadres zijn.
Wij zullen altijd kosten rekenen voor pakketten verzonden naar het buitenland. Ook als het meer dan 18 flessen zijn.
Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en kosten voor levering in het buitenland.
Neem ook contact met ons op wanneer je een artikel wilt bestellen in afwijkende (geschenk)verpakkingen. Er gelden dan afwijkende en nader door Wijnwinkel Kunst vast te stellen bezorgkosten.
Levering en verpakking
Wij leveren zelf en/of maken gebruik van Flespakket (PostNL) als transporteur.
De wijnen worden in stevige dozen geleverd. (In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de bestelling in delen aankomt, bij een veelvoud van 6 flessen.)
Ik heb het verkeerde bezorgingsadres ingevoerd.
Neem contact op met ons:
info@wijnwinkelkunst.nl
Wijn is breekbaar. Hoe zorgen jullie ervoor dat het heel aankomt?
Levering en verpakking
Wij leveren zelf en/of maken gebruik van Flespakket (PostNL) als transporteur.
De wijnen worden in stevige dozen geleverd. (In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de bestelling in delen aankomt, bij een veelvoud van 6 flessen.)
Aflevering vindt als volgt plaats:
Bestellingen worden binnen Nederland afgeleverd op een door jezelf aan te geven adres.
Op werkdagen vóór 15:00u besteld, is dezelfde dag verzonden. Houd er rekening mee dat, door de capaciteit bij PostNL, er enkele dagen overheen kunnen gaan voordat je bestelling arriveert!
Wij streven ernaar de order binnen 3 werkdagen op het aangegeven adres te bezorgen. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht de bestelling te annuleren.
Bij bezorging van je bestelling wordt er door de pakketbezorger gecontroleerd op je leeftijd. Pakketten met alcoholhoudende dranken mogen alleen afgegeven worden aan personen van boven de 18 jaar. Het pakket kan dus niet zomaar bij de buren worden afgegeven of ergens rondom het huis worden neergezet.
Indien er niemand thuis is, wordt je bestelling afgeleverd bij een PostNL afhaalpunt alwaar deze door personen van boven de 18 jaar afgehaald kan worden.
Doet Wijnwinkel Kunst aan spoedleveringen?
Ja, neem hiervoor contact met ons op via mail: info@wijnwinkelkunst.nl. Wij streven ernaar om zo snel als mogelijk antwoord terug te geven. Of bericht ons via De Wine-Line!
Mijn pakket is teruggestuurd. Wat moet ik nu doen?
Bij bezorging van je bestelling wordt er door de pakketbezorger gecontroleerd op je leeftijd. Pakketten met alcoholhoudende dranken mogen alleen afgegeven worden aan personen van boven de 18 jaar. Het pakket kan dus niet zomaar bij de buren worden afgegeven of ergens rondom het huis worden neergezet.
Indien er niemand thuis is, wordt je bestelling afgeleverd bij een PostNL afhaalpunt alwaar deze door personen van boven de 18 jaar afgehaald kan worden.
Contact
Hoe kunnen wij jullie bereiken?
Jullie kunnen ons altijd mailen naar info@wijnwinkelkunst.nl of bericht WIJN naar +31 628369858 om met onze sommelier te praten. Als berichten via Whatsapp jouw ding is, dan kun je het icoontje rechtsonderin het scherm aanklikken.
Waar leveren jullie?
Voornamelijk in Nederland, maar ook internationaal. Hiervoor gelden andere tarieven voor verzending. Neem contact met ons op via mail: info@wijnwinkelkunst.nl
Hebben jullie een Instagram account?
Volg ons op @Wijnwinkelkunst.nl of klik hier.
Hebben jullie een nieuwsbrief?
Yup, wij vinden het heel fijn om het met jullie te delen. Als jullie hier klikken dan kun je je inschrijven.
Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?
Wat jammer dat je je wilt afmelden voor onze nieuwsbrief. Maar, geen probleem! Je kunt in de mail het linkje: afmelden vinden.
Wie weet wil je ons nog in de toekomst een keertje in de mailbox zien? Meld je dan onderaan deze pagina weer aan.
Retourneren
Kan ik mijn flessen terugsturen als ik mij bedenk?
Indien je, nadat de bestelling bij je thuis is bezorgd, deze bij nader inzien toch niet wilt hebben, dan kan je deze binnen 10 werkdagen na aflevering aan ons retourneren. Je kunt je retouretiket uit je mail halen van MyParcel.
Je kunt daarna de bestelling per ommegaande retour zenden in de staat waarin deze is ontvangen. De flessen dienen dus onbeschadigd en ongeopend te zijn. De kosten voor het retour zenden van de bestelling komen geheel voor je eigen rekening.
Voor alle details (de kleine lettertjes), kun je onze Algemene Voorwaarden even bekijken
Hoe snel krijg ik mijn geld terug bij een retour?
Zodra je je terugbetaling hebt aangevraagd en wij het pakket in goede staat hebben ontvangen, dan proberen wij het binnen 24 uur te regelen (1 werkdag). Houd er wel rekening mee dat het drie tot vijf werkdagen kan duren voordat het bedrag op je rekening staat. Dat ligt een beetje aan je bank.
Ik heb het verkeerde product gekregen. Wat nu?
Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Stuur ons even een mailtje naar info@wijnwinkelkunst.nl en wij zorgen dat het goed komt.
Ik heb een cadeau gekregen die ik wil inruilen. Kan dat?
Dat snappen we helemaal. Stuur ons gewoon een mailtje naar info@wijnwinkelkunst.nl, dan helpen we je graag met het omruilen voor iets dat beter bij je past.
Er zit kurk in mijn wijn. Wat nu?
Dat is balen! Helaas kunnen we geen retour of ruil aanbieden voor wijnen die kurk bevatten.
Maar: heb je het idee dat je een fles hebt geopend die niet in orde is? Stuur ons dan even een mailtje via info@wijnwinkelkunst.nl. We kijken graag met je mee naar een passende oplossing.
Speciale verzoeken
Ik kan niet vinden wat ik zoek. Kunnen jullie helpen?
Absoluut. Stuur ons een berichtje naar info@wijnwinkelkunst.nl of via de Wine-Line en we doen ons uiterste best om te vinden wat je zoekt. Ook als het niet op de site staat.
Ik weet wat voor wijn ik lekker vind, maar ik zie ‘m niet op jullie site. Kunnen jullie mij helpen?
Zeker weten. Stuur ons een mailtje naar info@wijnwinkelkunst.nl of stuur een berichtje via onze Wine-Line! Laat ons weten wat je normaal gesproken graag drinkt. Dan denken we graag met je mee en zoeken we iets dat daarbij past.
Kunnen jullie helpen bij het kiezen van een wijn?
Natuurlijk! Daar zijn we juist voor! Neem gerust contact met ons op via de Wine-line met onze sommelier.
Heb je iets speciaals in gedachten, zoals een gelegenheid, een bepaald budget of smaakvoorkeur? Laat het ons weten, dan zoeken we samen de perfecte fles uit.
Ik zie een prachtige wijn op de website, maar ik wil een ander jaartal. Wat doe ik nu?
Dat is balen! Tuurlijk willen wij jou helpen met het vinden van de gezochte vintage! Stuur een berichtje naar info@wijnwinkelkunst.nl en wij proberen jou te helpen.
Flessenpost (maandelijkse wijnbox)
Wanneer wordt mijn flessenpost verstuurd?
Zodra je je aanmeldt voor onze maandelijkse wijnbox, sturen we je eerste pakket na het invullen van een automatisch incasso formulier, binnen 3 werkdagen op. Daarna ontvang je elke maand rond de 10e automatisch je volgende box
Hoeveel kost de verzending van de flessenpost?
Alle flessenpost (maandelijkse wijnboxen -abonnementen) worden in Nederland verzonden. Echter, worden er andere prijzen gehanteerd voor het buitenland.
Kan ik extra flessen bestellen naast mijn maandelijkse wijnbox?
Jazeker! Je kunt extra wijnen toevoegen aan je maandelijkse bestelling én je profiteert dan gewoon van de verzending van jouw flessenpost.
Hoe bestel ik deze extra flessen?
Stuur ons een bericht via de Wine-Line, zodat jij een unieke code ontvangt voor de verzending met jouw flessenpost. Zo kun je zorgeloos heerlijk jouw favoriete wijnen bestellen via onze website. Echter, zit hier een maximum van 3 extra flessen aanvast. Anders worden er extra verzendkosten gerekend. Is de bestelling hoger dan €115,- exclusief btw dan zijn de verzendkosten gratis.
Kan ik de flessenpost later laten bezorgen?
Zeker! Als je gebruik wilt maken van onze opslagservice, kun je dat aangeven via een mailtje naar info@wijnwinkelkunst.nl We bewaren je wijnen zo lang je wilt en jij kiest wanneer je ze thuis laat bezorgen.
Let op: er kunnen extra opslag- en verzendkosten van toepassing zijn.
Hoe lang duurt de levertijd?
Ongeveer 2-5 werkdagen vanaf de eerste dag van iedere maand.
De unieke wijnen van onze flessenpost heeft een levertijd van ongeveer 10 werkdagen.
Wanneer wordt het bedrag afgeschreven?
Je wordt de eerste maand automatisch gefactureerd op dezelfde datum als waarop je je hebt aangemeld voor de wijnbox.
Dus: als je op 14 september lid bent geworden, dan wordt het bedrag afgeschreven op 14 september.
Bij de volgende maand zal het automatisch op de 10e van de maand plaats vinden.
Kan ik de levering van mijn flessenpost wijzigen?
Ja, dat kan! Stuur ons uiterlijk op de laatste werkdag van de maand een mailtje via info@wijnwinkelkunst.nl met het nieuwe afleveradres. Dan zorgen wij dat je volgende wijnpakket op de juiste plek aankomt.
Let op: voor verzendingen naar het buitenland kunnen extra kosten gelden. Als dat het geval is, nemen we vooraf even contact met je op via e-mail.
Kan ik een van de wijnen in de flessenpost wisselen?
We snappen dat het leuk is om zelf te kiezen, maar je bent juist lid geworden van onze wijnbox voor de zorgvuldige selectie. Laat ons dus het werk doen. Wij stellen met liefde een verrassend pakket voor je samen.
Op dit moment is het niet mogelijk om de inhoud van je box aan te passen, maar wie weet in de toekomst!
Mijn bestelling
Hoe snel wordt mijn bestelling verwerkt?
Wijnwinkel kunst zal alle geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 5 werkdagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 5werkdagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
Ik wil mijn bestelling wijzigen of annuleren. Wat moet ik doen?
Stuur ons even een berichtje naar info@wijnwinkelkunst.nl en wij regelen het voor je.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Zeker! Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een e-mail met de trackinginformatie. Dit zal gaan via Myparcel.
Je kunt de status ook bekijken door in te loggen op je account.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken?
Zodra je een bestelling plaatst, ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna kun je de status van je bestelling volgen door in te loggen op je account.
Wanneer we je bestelling hebben verwerkt, verandert de status naar verzonden of gedeeltelijk verzonden. (Als we maar een deel kunnen leveren, nemen we natuurlijk contact met je op.)